Kvällsmöte om Tolerans & Pensioner

måndag 4 april 2022 17:00-19:00, Ladan i Öråker
Mary Juusela med LikaOlika rapporterar från det avslutade Toleransprojektet vi i Rotary deltog i tillsammans med Företagarna, Bro IK, Ekhammarskolan och Urfjäll. Mary summerar och utbildar oss i detta som låter så lätt, men som ibland är så svårt. Hur står det till i vår kommun, förening och inom oss? Vad betyder begrepp som tolerans, inkludering, attity och värdegrund. Därefter kommer pensionsexperterna Thomas Söderström och Christer Wikström från www.pensionsplanering.com och berättar om sin Pensionsskola samt ger oss goda råd om hur vi kan tänka kring pensionsplanering både som anställda, egna företagare och arbetsgivare. De samarbetar bl a med Skattebetarna.

Ett samarr med Företagarna i Upplands-Bro som bjuder på en lätt måltid, kaffe & kaka, varför föranmälan krävs senast 1 april till Birgitta.