Vad menas med investmentbank, vilka är kunderna? Hantering av ränte- och valutarisker.

fredag 23 september 2005 12:15-13:30, Kungsängens Golfklubbs Restaurang PGA i Brunna Se mer under spalten Aktuellt
Möte nr 13 2005/2006, totalt nr 1087. Ämne: Vad menas med en investmentbank, vilka är kunderna och vad erbjuder dessa banker sina kunder? Hantering av ränte- och valutarisker - en fråga om överlevnad för många företag. Björn Uhlin arbetar idag på den internationella investmentbanken ABN AMRO, som i Sverige bl a är aktiv via sitt ägande av fonkommissionären Alfred Berg. Björn har arbetat i omkring 15 år med finansiering på de internationella kapitalmarknaderna. Under början av 90-talet skötte han svenska statens internationella upplåning på Riksgälldskontoret och efter en kortare tid på Föreningssparbanken som ansvarig för bankens finansiering och riskkapital flyttade han till London och ABN AMRO i slutet av 90-talet. Idag svarar Björn för en enhet i banken som arrangerar finansiering åt nordiska storföretag.