Det var så det började - Regering och Riksdag i Plenum blir "gränslös" över ISDN och internet

fredag 9 mars 2007 12:15-13:30, Brunna Krog Mätarvägen 3B Se mer under spalten Aktuellt.
Gunnar Steiner är Kungsängenbo. Som pensionär presenterar han sig i dag som "Senior Advicer" och driver som sådan egen verksamhet i PROEDRI AB. Har i mer än 14 år byggt upp och ansvarat för riksdagens Webb-TV sändningar(Live och Repriseringar). Dock har han som mest arbetat som "Lobbyist" på Datasaab, Ericsson Information System med speciellt ansvar för regering och riksdag. Var direkt undersatälld VD. När Ericsson Inf.System las ner blev fortsättningen hos GD Tony Hagström och Koncernstaben.

Finns mycket att säga om denne entusiastiske person och hans verksamhet. Efter installationer i Canberra(Parlamentet) i Australien och där bekantskap med Senatorn för "Urbefolkningen", Aboriginerna, och med besök ut till "Buschen" blev han "adopterad" eller upptagen av "Warlpirifolket" och gavs namnet  "JAKAMARRA". Har genom Anders Björks försorg en gång i tiden varit medlem i "Sällskapet" på Blasieholmen och Rotary.

Gunnar Steiner blir då och då inbjuden till USA, och nu i februari till Miami, för att hålla föredrag om Webbcasting och Document Printing.
1 mars var han på Miami Rotary Club och överlämnade vårt standar på klubbens 90-årsdag, samt visade den film som ni fick e-postad 27/2. Det var Gunnar som filmade när Irene Seth var och hälsade på i klubben nyligen.